Wednesday, May 26, 2010

Амттай хоол идмээр байна уу?

Ерөөсөө энэ удаа янз бүрийн илүү дутуу сэдвээ орхиод хоолны тухай ярихаар шийдлээ. Учир нь бас нэг найз маань чухам л тэр үхрийн өвчүү чанадаг аргаа зааж өг гээд уулзах, ярих болгондоо л үглээд байгаамаа. Мэдээж би мэргэжлийн тогооч биш, харин амттай хоол хийх дуртай нэгэн. Миний блог гэж юм юмны л холион болж байна даа. Гэхдээ энд нэг ерөнхий чиг байгаа, энэ бол бусадтай мэдсэнээ, сонссоноо хуваалцах, бусдад урам зориг өгөх. Ерөөсөө л миний блогийн зорилго энэ юм билээ.

Би нээрээ хоол хийх их дуртай. Сайхан зантай үедээ амттай хоол хийж найз нараа дайлах дуртай. Нэг гэм нь бас муухай ааштай үе бий, гэхдээ үүнд бас учир бий тул энэ талаар олон хэрэггүй юм ярихаа орхиё. Би гэдэг хүн Америкт ирээд гэрийн эзэгтэй болсон юм. Энэ хугацаанд хүссэн ч, хүсээгүй ч хийх ёстой нэг зүйл маань бол бараг орой бүр хоол хийх явдал, заримдаа ч залхмаар! За тэр гомдол ч яахав. Америк орныг хоол муутай л гэдэг, хүмүүс нь дандаа junk food иддэг л гэдэг. Харин миний тухайд энэ нь их өрөөсгөл ойлголт санагддаг. Би энд ирснээрээ харин ч олон төрлийн ногоо, олон орны хоол, түүнийг хийх арга гэх мэтийн зах зухыг чухам энэ орноос л мэдэж авсан.

За тэгэхлээр миний хийдэг хоолноос манай найз нарын хамгийн идэх дуртай хоолны нэг бол үхрийн шарсан өвчүү. Заавал өвчүү гэлтгүй зүгээр чанаж идэх махыг мөн ийм аргаар шарахад бас илүү амттай болдог юм билээ. Тэгэхлээр энд над шиг хоол хийх дуртай нэгэн байвал гэрийнхэндээ, найзууддаа зориулж энэ хоолыг хийж өгвөл бас л гоё доо. Ялангуяа чиний хичээж хийсэн хоолыг нөгөө хүн хэрхэн амталж, таашааж байгааг харах чинь тогооч хүний жаргал биш гэж үү?

Миний хамгийн дуртай тогооч нарын дунд нэгт явдаг хүн бол Инна Гартен билээ. Түүний түүхээс товч дурдваас тэрээр залуу ахуй үедээ Цагаан Ордонд төсвийн аналистийн ажил эрхэлж байсан нэгэн ажээ. Гэсэн хэдий ч тэрээр хоол хийх сонирхолдоо хөтлөгдөн ажлаа орхисон ба эдүгээ Америкийн алдартай тогооч нарын нэг болсон юм. Та түүний талаарх дэлгэрэхгүй мэдээллийг дараах холбоос дээр дарж уншиж болно. http://www.foodnetwork.com/chefs/ina-garten/index.html Тэрээр хоолны талаар мэргэжлийн ямар ч сургууль дүүргээгүй бөгаад аливаа хоолны номуудыг зааврыг даган хоол хийж сурч эдүгээгийн их өндөрлөгийнхөө гарааг эхэлжээ.

За үхрийн шарсан өвчүүг бэлтгэхэд хэрэгтэй орц:
• 3 кг (6-7 pounds) орчим үхрийн өвчүү
• 2 амны том халбага (tablespoon)кошер давс (жирийн давс арай бага орох байх)
• 2 амны жижиг халбага хар перец
• 1 амны том халбага нухсан сармис (4 толгой)
• 2 амны жижиг халбага хатаасан oregano leaves (sorry, монголоор юу гэдгийг нь мэдэхгүй юм, мэдэх хүн байвал хэлж туслаарай.)
• 1 паунд буюу 450 oрчим грам арилгасан, 5 см орчим урттай хэрчсэн лууван
• 8 ширхэг 5 смийн урттай хэрчсэн celery, хэрэв би буруу санаагүй бол монголоор жууцай гэсэн байхаа.
• 6 ширхэг арилгасан, хагас саран хэлбэртэй хэрчсэн сонгино
• 6 ш лаврын навч
• 1 лааз томатны соус

Заавар

Зуухаа 350 (F) хэм дээр халаана.Цельсийнхээр буюу Монголынхоор бол 176 орчим хэм дээр тавьж шарах зуухаа халаана. Эхлээд жижиг аяганд давс, перец, сармис, орегано зэрэг амтлагчуудаа хуурайгаар нь хольж, түүнийгээ өвчүүнийхээ гадуур түрхэж өгнө. (Би хийхдээ өвчүүгээ 4-5 орчим смийн өргөнтэй хэрчээд, тэдгээрийнхээ эргэн тойронд дээрх амтлагчуудаа үрж, түрхдэг). Тэгээд шууд хайруулын тавганд амтлагч түрхсэн махаа сайхан бор шаргал болтол тал талаас нь шардаг. Зөвхөн өнгө хувиргах төдий.

Үүний шарах тавгандаа өвчүүгээ байрлуулж, хажуугаар нь ногоонуудаа завсар зайгаар нь өрнө. Тэгээд дээрээс нь томасны соусаа асгана. Соус чинь мах ногооны бүх хэсэгт хүрсэн байх хэрэгтэй. Түрхэх маягаар хүргээрэй. За тэгээд тавгаа мөнгөлөг цаасаар битүү бүрээд шарах зууханд гурваас гурван цаг гучин минут шарна. Харин танд ойлгоход хүндрэлтэй зүйл байвал youtube-ээс ч юм уу Beef brisket, oven fry гэж хайгаад бас видео үзвэл илүү ойлгомжтой байж магадгүй. Би Иннагийн видеог хайгаад олсонгүй. Уг нь бол би өөрөө зурагтаар харж байсан юмаа.

Сайхан хооллоорой!

3 comments:

  1. xe xe, namaig ugleed baihaar bur zalhchihsan uu? kkkk... odoo naad argaar chini hiij uznee ho...:-) Thanks a lot!

    ReplyDelete
  2. Suuldee chamtai uulzah burdee chinii ner bish, ene hoolnii neriig l sanadag bolson shuu dee:)!

    ReplyDelete
  3. Таны гарын хоолыг идэх юмсааан гэж..........

    ReplyDelete