Wednesday, May 5, 2010

10 минутын төсөл

За үүнийг бол би санаандгүй зурагтаас үзсэн юм. Бодвол гэр орон тохижуулалт, цэвэрлэгээ энэ тэртэй л холбоотой юм байсан юм шиг байгаа юм, сайн санахгүй байна. Юутай ч энэ арга нь залхуу, учраа олохгүй надад нэлээдгүй тус болж байгаа юм шиг санагддаг.

Юу гэхлээр би өөрөө их цэвэрхэн байх дуртай ч нэг л учраа олж өгдөггүй юм. Тэгээд хүмүүсийг харахаар зарим нь зүгээр л ямар ч стрессгүйгээр орчноо цэвэр, зохион байгуулалттай байлгаж чадаад байдаг, гэтэл надаас тэр нь маш их план, бодол, эрч хүч шаардаад байгаа юм шиг санагддаг юм. Мэдээж, миний нөгөө урд дурдсан тогтмол төлөвлөгөөний ачаар миний байдалд мэдэгдэхүйц өөрчлөлт гарч байгаа л даа.

Тэгэхээр миний нэг том гэм бол юмыг нэг дор, нэг мөсөн цэвэрлэх гээд байдаг их муу зантай. Муу зантай гэдгийн учир нь энэ нь тийм үр дүнтэй арга биш байгаад л гол учир нь байгаа юм. Байнга хүссэнээрээ хэрэгжүүлчихдэг бол муусаад байх юм алга л даа. Гол нь энэ чанарын сул тал нь болохоор нэгдүгээрт би тэр их ажил руу орохоос халширдаг, хоёрдугаарт үүний улмаас огт хийхгүй үлдээх гээд байдаг бүр муу талтай. Харин дээрх “10 минутын төсөл”-ийн арга бол гайхалтай үр дүн үзүүлдэгийг хэлэх хэрэгтэй.

Жишээлбэл, би гал тогооны өрөөгөө нэг сайн цэвэрлэх бодолтой байлаа гэж бодъё, нэг дор цэвэрлэнэ гэвэл бүтэн өдрийн ажил болно, болдог ч. За тэгээд урам зоригтой эхэлнэ ээ, бүх юмаа нэг талаас нь гаргаад л, алчуур савангаа бэлдээд л, дуугаа дуулаад, аймаар эхэлнэ шүү дээ. Тэгээд нэг хоёр цаг цэвэрлэнэ, ид дундаа орж байтал ядраад, өлсөөд, юун юм цэвэрлэх, нөгөө замбараагүй юмаа хараад бараг дотор муухайрна биз дээ? Ингээд яах уу, дундаас нь орхих жишээтэй, тэгэхээр цэвэрлэснээсээ долоон дор юм болно биз? Бас л нэг төрлийн disaster шүү дээ. Гэхдээ яг тэгж орхихгүй л дээ, чанарын хувьд бол тийм л юм болж байгаа юм л даа, эхний цэвэрлэсэн хэсэг нь гял цал, сүүлийн хэсэг гар хүрсэн эсэхэд тун эргэлзээтэйJ!!

Тэгэхээр 10 минутын төслийг хэрхэн хэрэгжүүлэх вэ гэхлээр ерөөсөө өдөрт (Өдөр бүр байх ч албагүй, завтай цагтай, цэвэрлэмээр байгаа үедээ) чи цэвэрлэе гэж бодож байсан зүйлдээ 10-15 минут л зарцуулна. Тухайлбал, би гал тогоогоо цэвэрлэе гэхэд гал тогооны шүүгээний зөвхөн нэг хэсгийг л цэвэрлэнэ. Тэгээд л болоо. Би бүгдийг нэг дор цэвэрлэх хэрэггүй. Энэ аргыг хэрэгжүүлж би хувцас, гутлын шүүгээнүүдээ, нөгөө их ном дэвтэр, нөгөө нүсэр бичгийн ширээ, нөгөө их СД, кассет, нөгөө гал тогоо, энэ бүгдийгээ маш амжилттайгаар, маш сайн цэвэрлэж чадсан. Удаа хугацаанд хойш тавьсан эд дээ. Цэвэрлэмээр байгаа үедээ 10 минут зарцуулахад тэр чинь ерөөсөө нерв барахгүй, маш амар байдаг юм билээ, үр дүн нь бүх юм чинь цэвэрхэн, зохион байгуулалттай. Урам орно гэж юухэв.

Ийнхүү дээрх аргыг хэрэгжүүлснээр би бас нэг төрлийн стрессээсээ салж чадсан даа гэж. Хэрэв та над шиг энэ тал дээр struggle болдог бол энэ арга тун ч амьдралтай арга гэдгийг би батлах байна.

No comments:

Post a Comment