Friday, April 30, 2010

Миний замбараагүй хэрэглээ ба хэрхэн шийдэж байгаа байдал

Би уг нь их эмх цэгцтэй, төлөвлөгөөтэй, хяналттай байхыг их хичээдэг хүн л дээ, даанч ихэнхдээ үүнийхээ эсрэг байгаад байдаг талтай, олон ч удаа тэмцэхийг оролдсон доо, бүтэлтэйгээсээ бүтэлгүй нь олон. Гэхдээ “Огт хийдэггүй хүн юу ч алддаггүй” гэдэг шиг олон удаа оролдоод байвал бас хаад ганц нэг онох юм байхиймаа, ингээд эцсийн дүндээ бас ч гэж жаахан үр дүн байна аа.

Юу вэ гэхлээр өнөөдөр би санаандгүй yahoo-гийн мэдээ үзэж байсан чинь байнга санхүүгийн хувьд хасах байдаг хүмүүст маягийн гарчигтай юм байхаар нь үзлээ л дээ. Харин чиг их хэрэгтэй юм олж харлаа. Энд хувь хүмүүс өөрийнхөө санхүүг хянахад тустай сайтуудыг дурдсан байсан юм. Сониуч зандаа хөтлөгдөөд өгөгдсөн сайтуудыг нээж үзлээ, хамгийн энгийн бүтэцтэй нь бас таалагдсан нь http://www.mint.com/ байлаа. Энэ сайт нь миний бүх хэрэглээг ангилаад, анализ хийгээд гаргаад ирнэ гэнэ ээ. Би чинь одоо өөрөө тэрийгээ хийх гэж хэд хэдэн удаа оролдоод олигтой үр дүнд хүрээгүй хүн байгаа юм. Учир нь өнөөх банкныхаа хуулгыг харж ангилж нэмж хасна гэдэг наддаа л нэг өдрийн ажил болдог байлаа. Нэг хоёр удаа хийгээд, тэгээд залхаад хийх юмсан гэж бодсон ч сүүлийн үед бол огт хийгээгүй. Харин энэ сайт нь үүнийг автоматаар хийгээд өгнө гэхээр нь тун чиг их баярлалаа. Хувийн туслахтай болсноос ялгаа юу байхав, тийм биз дээ.

Ингээд sign up хийх гээд үзлээ, харамсалтай нь өнөө сайт чинь миний банкны ID, password-ыг асууж байх юм. Тун ч сэжигтай санагдаад шууд гүүглээр баахан энэ сайтны тухай хайж уншлаа, гол нь site security надад хамгийн чухал байсан юм. Зарим мэргэжлийн хүмүүс ч янз бүрийн л дүгнэлт өгсөн байна, гай болж тэр байгууллагад л нэг loser байж таарахгүй бол их л айхтар хамгаалалттай сайт болж таарлаа. Мөн хэрэглэж байгаа хүмүүсийн саналыг ч олж уншлаа, за за тэгээд тийм аймаар азгүй байна ч гэр юу байхав, тэгээд ч нэг их баян биш, миний хэдэн ногоон тэгтлээ хүний нүдэнд өртөхгүй биз гэж бодоод нөгөө сайт дээрээ account нээчихлээ.

Нээсний дараа бол гайхамшиг. Нөгөө хэдэн дансан дахь ногооноо хүссэнээрээ харж болж байна аа, сарын хэрэглээний зарцуулалтууд ангилагдаад гараад ирэх юм, саруудыг хооронд нь харьцуулж болж байна, бас болоогүй ээ, дүрс графикаар гараад ирж байна. Миний хамгийн их хэрэглээ хоол хүнс, бензинд л явдаг юм байна, энийгээ би мэдээд байсан юм аа. Юу вэ гэхлээр, би нэг л мэдэхэд хүнсний дэлгүүрт явж байдаг юм, хаашаа юм, явахгүй гэж бодоод байхад нэг мэдэхэд оччихсон, мөнгөө төлөөд л хэрэгтэй хэрэггүй юм аваад, зорилгоосоо хазайчихсан зогсож байх нь даанч олон доо, хөөрхий гэж. Одоо хөөрхий ингээд энэ анализийг ингээд сар сардаа хараад байхаар бас тэгж яваа ч уу, үгүй ч үү, тийм биз дээ. За юутай ч удаан хугацаанд хийхийг хүссэн зүйлээ их хялбар, найдвартай аргаар шийдэх арга зам олсондоо бол би happy байна оо.
Уншигч та хэрэв Америкд амьдардаг бол үүнийг хэрэглэхэд тун ч зүгээр сайт санагдсан шүү, харин эндээс өөр газар амьдардаг бол хэрэглэж болохгүй юм байна лээ. Гэхдээ Монголд одоо бас тиймэрхүү прогаммууд гараа байлгүй дээ. Ер нь бас “Хэдийг олох нь чухал биш, хэрхэн зарцуулах нь чухал” гэж үг байдаг шүү дээ. Тэгэхээр та хэдийг олж байгаагаасаа үл хамааран өнөөдрөөс төсвөө хянаж сурвал бас л баяжихаа байг гэхэд ядуу тарчиг амьдрахгүйн нэг үндэс байх аа гэж би бодож байна. Та бүхэн бас төсвөө хэрхэн зохицуулдаг талаараа хуваалцвал тун ч сонирхолтой байна даг.

No comments:

Post a Comment